Upravljanje stresom na radnom mjestu

Prema provedenim istraživanjima, na radnom mjestu zaposlenik i biznismeni, su u toku jednog radnog sata prekinuti u svojim obavezama do 7 puta, i ukupno 2,1 sat ometani u toku radnog dana.

To znači da 2,1 sat je vrijeme provedeno bez ostvarenog rezultata u toku radnog dana. Istraživanja su pokazala da u velikim kompanijama 4 od 10 osoba nemaju riješeno životno pitanje što utiče na njihov rad i odnos prema poslu.

Najveći uzročnici stresa su:

  • Niske plate
  • Previše posla.
  • Niske ili nepostojeće mogućnosti za rast ili napredovanje.
  • Rad koji nije izazovan i ne zahtijeva angažovanost.
  • Nedostatak socijalne podrške.
  • Nepostojanje dovoljno kontrole nad odlukama vezanim za posao.
  • Konfliktni zahtjevi ili nejasna očekivanja o učinku.

Svaki dan se  pitamo da li postoji način kako da se riješimo stresa na poslu? Da li možemo obaviti sve svoje radne obaveze, a ipak imati dovoljno energije za ostatak dana provedenog sa obitelji ili prijateljima, ili za obavljanje sportskih aktivnosti. Istraživanja su pokazala da su najčešće metode za borbu protiv stresa sljedeće:

  • Djeluj, a ne reaguj

Stresamo se kada osjećamo da su situacije van naše kontrole. Aktivira se hormon stresa i, ako je hronično, pada naše povjerenje, koncentracija i blagostanje. Potrebno je identifikovati aspekte situacije koje možete kontrolisati i aspekte koje ne možete. Obično imate kontrolu nad vašim radnjama i odgovorima, ali ne i za kontrolu makro sila ili nekog drugog tona. Svojih 50% obaveza uradite besprijekorono, a za ostalih 50% pokušajte da ne budete sitničavi i previše se opterećujete time.

  • Uzmite duboki udah

Ako se osećate preplavljenim ili teško izlazite na kraj sa napetim sastankom i treba vam da očistite glavu, nekoliko minuta dubokog disanja će Vam vratiti ravnotežu. Jednostavno udahnite pet sekundi, držite dah i izdahnite pod jednakim brojem sekundi kroz nos. To je kao da ste uradili 90-minutni čas joge za tri minuta ili manje za vašim radnim stolom.

  • Eliminišite prekide

Većina nas je bombardovana tokom dana. Elektronska pošta, telefonski pozivi, pop-ini, trenutne poruke i iznenadni, hitni rokovi utiču na to da se današnji radnici više distraktiraju nego ikad. Dok možda nemate kontrolu nad prekidačima, možete kontrolisati svoj odgovor. Možete odgovoriti na jedan od tri načina: prihvatite prekid, prekinite ga ili dijagnozirajte njegov značaj i napravite plan. Mnogi prekidi se ponavljaju i mogu se očekivati. Podučite vaše zamjenike ili kolege kako da odgovaraju ne određene mailove, podesiti radno vrijeme kako biste razgovarali lično sa osobama koje vas prekidaju ili zatvorili vrata kada želite da se fokusirate.

  • Napravite plan za Vaš radni dan

Mnogi od nas žele da u toku jednog radnog dana koji traje 8 sati da urade stvari za koje je potrebno oko 10 ili više sati sa tehnikom “guraj, guraj, guraj”. Osim što će tom tehnikom naša produktivnost pasti umjesto rasti, naš nivo stresa raste jer nismo uradili ono što smo planirali. Da biste zadržali svoju produktivnost i minimizirali stres, pravite kratke pauze u toku radnog dana da prošetate, uradite vježbe disanja i unesete dovoljnu količinu tečnosti u organizam. 

  • Jedi pravilno i dovoljno spavaj

Kada ne jedete pravilno ili na vrijeme, to povećava vaš nivo stresa. Istraživanja su pokazala da nisko kalorična i visoko proteinska hrana utiče na stabiliziranje nivoa stresa. Osim hrane, san ima veliki uticaj na smirivanje vašeg organizma. Iako je preporučeno da je za zdrav život potrebno minimalno 8 sati sna, većina ljudi ne uspijeva spavati toliko. Ukoliko kada legnete, kroz vaš um prolazi milion misli o prethodnom danu i onemogućava Vam da zaspite, pokušajte sa sljedećom tehnikom, pokrijte desnu nozdrvu i dišite kroz lijevu 3 do 5 minuta. Ova tehnika će vas veoma brzo uspavati.

  • Promijenite Vaš pristup određenim situacijama

Često se dešava da određene stresne situacije posmatrate iz subjektivnog ugla i uzimate stvari zdravo za gotovo. Za vaše dobro, potrebno je da uradite korak nazad i posmatrate stvari iz objektivne perspektive. Npr., ako ste tražili od vašeg šefa da vam dodijeli više resursa ili ljudi kako bi ste riješili neki problem, a on to ne odobri, nemojte odmah stvari posmatrati iz negativnog ugla. Pokušajte razgovarati snjim, tražiti obrazloženje zašto je vaš prijedlog ili zahtjev odbijen, i pokušati se naći “na pola puta”, a ne stvarati sebi nepotrebni stres.

  • “Ohladite se”

U situacijama kada se osjećate frustrirano i stresno, vaše tijelo proizvodi hormon koji vas tjera da reagujete. Umjesto da reagujete i kažete/uradite ono što u uobičajenim situacijama ne biste, pokušajte se ohladiti. Udahnite nekoliko puta na usta i izdahnite na nos. Osjećat ćete kako se vrh vašeg jezika hladi, vaše tijelo se smiruje i više nemate potrebu da reagujete. Ova tehnika može uticati i na vašeg sagovornika koji će se zajedno sa vama “ohladiti”.

  • Identifikujte samoprouzrokovani stres

Najčešći uzrok stresa jeste nedostatak samopouzdanja i konstantno očekivanje na odobrenje od vaših nadređenih. Ako se nalazite u situaciji koju ne možete kontrolisati, gdje drugi stvaraju percepciju o vama, vi počinjete da odugovlačite sa stvaranjem rezultata i vaše samopouzdanje pada. Potebno je da shvatite da onog momenta kada počnete raditi za sebe i da se vi osjeće ponosno na sami sebe, tada će i drugi imati bolje mišljenje o vama i veće su mogućnosti da ih impresionirate.

  • Prioritizirajte svoje prioritete

Sa konkurentnim rokovima i brzim promjenljivim prioritetima, ključno je definisati šta je zaista važno i zašto. To zahtijeva jasnost. Važno je razumjeti vašu ulogu u organizaciji, strateške prioritete kompanije i vaše lične ciljeve i snage. Izbacite listu svojih zadataka fokusirajući se na one projekte koji će najviše uticati i najbolje su usklađeni sa vašim ciljevima.

  • Resetujte Vaš nivo stresa

Ukoliko osjećate anksioznost i tremu prije neke prezentacije ili sastanka, potebno je da što prije smanjite nivo anksioznosti. To ćete učiniti tako što ćete palcem pritisnuti unutarnji dio srednjeg prstra koji omogućava da se vaš krvni pritisak regulira i smanji nivo anksioznosti.

  • Utičite na druge

Iako ste osgovorni za vaše ponašanje i perspektive, veoma je bitno da obratite pažnju na ponašanje ljudi oko vas. Ukoliko primjetite da nečije ponašanje stvara stres kod vas i drugih, pokušajte snjim razgovarati. Uputite ga na činjenicu da kada se neko odnosi prema svojim kolegama ili članovima tima sa uvriježenim tonom, to može uticati na povećanje nivoa stresa kod ostalih i ne postizanje zacrtanih ciljeva. Ukoliko smatrate da ste u mogućnosti da mu pomognete, zatražite da se ostali obrate vama sa problemima kako bi se stvari riješile u što kraćem vremenskom roku.  

  • Budite sami sebi kritičar

Dnevno kroz vaš um prođe oko 60.000 misli. Ako ste konstantno fokusirani na negativne misli, to će se i ispoljiti na vaša djela i rezultate. Umjesto toga, podstičite sami sebe na pozitivne misli. Time ne samo da ćete ohrabriti sebe, nego i ostale oko vas.

Možda Vam se još svidi....

Popularne objave