Pravila poslovnog bontona

Dobar poslovni bonton, komunikacija i ponašanje na poslovnim sastancima, poslovna korespondencija, poslovno oblačenje, ponašanje na poslovnom ručku, ponašanje za stolom i način obraćanja prema poslovnim partnerima je ključ poslovnog uspjeha.

Ako nemate razvijen poslovni bonton, bez obzira koliko je vaš ponuda proizvoda ili usluga dobra, nećete uspjeti u poslovnom svijetu. Da bi ste poboljšali svoj poslovni bonton, mi Vam preporučujemo da pratite sljedeće upute.

Komunikacija i ponašanje na poslovnim sastancima

Uspješno obavljen poslovni sastanak je pola obavljenog posla. Kada se dobro prezentirate i ponašate u skladu sa bontonom, Vaši poslovni partneri će Vas shvatati ozbiljno i željet će ostvariti saradnju sa Vama. Veoma je bitno da na poslovni sastanak dođete na vrijeme. Ukoliko ćete kasniti kraći vremenski period potrebno je da nazovete osobu sa kojom imate sastanak, izvinete se i zamolite da sačeka. Ukoliko nećete stići na vrijeme i kasnit ćete više nego što je to po “bontonu” dopušteno, zamolite da otkažete sastanak i zakažete za neki drugi dan. Bitno je ne dozvoliti da isti sastanak više puta odgađate. Ukoliko se sastanak održava u vašim poslovnim prostorijama, dočekajte klijente sa osmijehom na licu i obavezno pustiti da uđe u prostoriju prije vas. Na kraju sastanka, klijente ispratite do vrata ili do lifta uz obavezno rukovanje i zahvalite im se na izdvojenom vremenu. Tokom sastanka gledajte osobu u oči, osmjehujte se povremeno, kimajte glavom, postavljajte pitanja i oslovljavajte ih sa gospodin ili gospođa/đica pa ime/prezime (npr. Gospodin Suljić). Nije poželjno da se tokom sastanka javljate na pozive ili koristite mobilni telefon, zamolite sekretaricu da vam ne spaja pozive. Često križanje nogu i prebacivanje noge preko noge može odvratiti pažnju vašeg sagovornika i klijenta od teme. Nađite udobnu poziciju i zadržite je tokom sastanka.

Poslovna korespodencija

Poslovna korespodencija je veoma bitan segment današnjeg poslovanja. Uzevši u obzir da se prilikom korespodencije sve više koristi e-mail umjesto pisma ili dopisa, bitno je voditi brigu o načinju pisanja e-maila i učestalosti slanja. Prilikom pisanja elektronske pošte, potrebno je da započnete i završite razgovor sa pozdravom (preporučuje se “Poštovani” i “S poštovanjem”). Nemojte biti previše opširini sa tekstom, razdvajajte pasuse kako bi tekst bio čitljiviji. Potpišite se na kraju e-maila i ostavite svoje kontakt podatke. Obavezno unestite tekst u opciju subject, dok opciju cc koristite kad želite poslati poštu više osoba koje se međusobno poznaju, dok opciju bcc koristite kada šaljete poštu više osoba, a želite da zadržite njihovu privatnost i privatnost podataka. Ukoliko šaljete privitak, onda to i naglasite.

Ako koristite pisanu korespodenciju te šaljete dopise putem pošte ili faxa, potrebno je da navedete primaoca dopisa sa adresom, predmet, te započnete i završite sa pozdravom. Ukoliko je tekst opširniji, pišite ga u pasusima. Navedite ako uz dopis šaljete i određene priloge. Dopis obavezno numerišite, protokolišite, potpišite i ovjerite pečatom.

Poslovno oblačenje

O poslovnom oblačenju smo već pisali u članku “Intervju za posao-kako se prezentovati” ali nije na odmet ponoviti. Muškarcima je dosta lakše obući se poslovno i poštovati pravila bontona, odijelo je već riješilo pola posla. Ali bitno je opet pratiti određena pravila. Odijelo i košulje bi trebale biti crne, plave, sive ili tamnosmeđe boje. Bitno je voditi brigu i oko izbora kravate i uklapanja boje. Ako kravata ima na sebi tačkice ili krugove nemojte je obući uz košulju na linije (i obrnuto).  Ne preporučuje se oblačenje patika, majica ili košulja sa natpisima, kao i nošenje odjeće bez rukava, hlača koje su izderane, nošenje kačketa ili šešira. Potrebno je da je odjeća čista i ispeglana.

Za žene je to oduvijek bio malo teži posao. Žene se sve češće oblače u skladu sa poslom koji rade, žele biti u trendu i često prave greške u oblačenju. Za “kancelarijski” izgled i izgled koji je poželjan na poslovnom sastanku, preporučuju se osnovne stvari, košulja, hlače i suknja. Žene ne treba da nose suknje koje su više od 5 cm iznad koljena, treba da prati liniju tijela i bude dovoljno široka kako bi se moglo koračati. Preporučuju se poslovne hlače na liniju (tzv “na peglu”) ili hlače cigaret kroja. Dekoltiranu odjeću, košulje ili majice sa natpisima, odjeću bez rukava, cipele otvorenih prstiju ili sandale kao i patike se ne preporučuje. Salonke, baletanke, mokasinke i tzv oksfordice su preporučljive. Potrebno je da koriste minimalnu količinu šminke i parfema.

Ponašanje na poslovnom ručku i ponašanje za stolom

Većina poslovnih sastanka se odvija na poslovnom ručku. Zlatno pravilo je da ako ste vi zvali na ručak vi i plaćate račun. Poželjno je da rezervišete mjesto u restoranu, dođete na ručak ranije i sačekate gosta. Na poslovnom ručku o poslu pričajte tek nakon što ste posluženi. Nemojte se previše približavati sagovorniku i unositi u njegov prostor. Korištenje alkohola i pušenje cigareta nije poželjno, osim ako se sa istim ne slažu sve strane. Pustite klijenta (gosta) da prvi naruči jelo. Nikad nemojte započinjati jesti dok svi ne budu usluženi. Laktovi trebaju biti uz tijelo, ne naslanjati ih na stol niti ih previše razmicati od tijela. Salavetu stavite na krilo dok jedete, a kada završite stavite je sa desne strane tanjira. Ukoliko ste završili sa jelom, pribor postavite na tanjir paralelno, a ako niste i želite dodatnu naručiti, pribor prekrižite. Pazite kada koristite nož, kašiku i viljušku.

Možda Vam se još svidi....

Popularne objave