OTKAZ?!

Najteži posao svakog lidera, menadžera neke organizacije ili vođe tima jeste otuštanje zaposlenika bilo da se isti otpušta iz razloga manjka posla, ili zbog toga što je prekršio radne obaveze ili jednostavno ne odgovara radnom mjestu koje mu je dodijeljeno.

Ali otpuštanje je nophodno zlo. Ako smatrate da ćete otpuštanjem određenog zaposlenika doprinjeti Vašem daljnjem razvoju i uspjehu kao dugoročnim ciljevima, onda je to i neophodno učiniti. Prilikom svakog otpuštanja morate prikupiti sve potrebne dokumente, posavjetovati se sa Vašim odjelom za ljudske resurse i pravnim odjelom, pa tek onda pristupiti onom težem dijelu, to jest reći nekom da je OTPUŠTEN. Da bismo Vam pomogli savladati taj zadatak, dajemo Vam određene upute:

  • Nikada ne otpuštajte nekoga a da to ne činite licem-u-lice

Kada dođe do faze da trebate nekoga otpustiti nemojte to činiti preko telefona, poruka, e-mailova ili video konferencije. Time ne samo da ponižavate zaposlenika kojeg otpuštate bez obzira o kojem je razlogu riječ, nego će isti smatrati da nemate dovoljno hrabrosti da to uradite licem-u lice, Izdvojite vrijeme i sami uručite otkaz Vašem zaposleniku.

  • Ne otpuštajte bez upozorenja

Ukoliko je Vaš zaposlenik prekršio svoje radne obaveze, potrebno je da uz konsultacije sa Vašim pravnim i HR sektorom uputite upozorenje zaposleniku na kršenje radne obaveze sa navođenjem disciplinske mjere uz prijetnju otkazom ako se ista ponovo. Nikada ne znate kako je zaista došlo do kršenja radne obaveze od određenog zaposlenika i možda isti zaslužuju drugu priliku. Međutim, ako se kršenje nastavi i dalje, tada je potrebno da pruzmete i posljednji korak, odnosno davanje otkaza.

  • Neka traje kratko

Kada vršite razgovor sa zaposlenikom kojeg otpuštate neka bude što kraći. Razgovor možete započeti sa riječima “Imam loše vijesti za Vas. Ovo je Vaš posljedni dan u našoj organizaciji” ili “Žao nam je što je situacija došla do ove tačke, ali otpušteni ste”. Možete se zahvaliti na dosadašnje učinke, iznesite razoge otpuštanja i budite direktni. Ne oklijevajte, budite sažeti, nemojte dozvoliti da zaposlenik pomisli da ćete se vremenom možda i predomisliti. Ukoliko je riječ o otpuštanju zaposlenika koji se jednostavno nije uklopio u organizacionu kulturu, istom možete dati i preprouke za daljnje zapošljavanje i uputiti za pronalazak posla koji će bolje odgovarati njegovoj prirodi.

  • Neka HR bude Vaš saveznik u otpuštanju

Kada otpuštate nekog zapsolenika, bilo bi dobro da u kancelariji zajedno sa Vama bude i predstavnik iz HR službe. Prije samog otpuštanja od HR pribavite sve dokumente koje imaju o zaposleniku kako bi zajedno sa njima donijeli najbolju odluku jer Vam oni mogu dati kompletniju sliku o zaposleniku koji se otpušta. Ali nemojte dozvoliti da predstvanik iz HR obavlja sav “prljavi posao” tj otšušta nekoga dok Vi samo sjedite sa strane i posmatrate. Ipak ste vi predstavnik firme i odgovorna osoba koja ima više utjecaja na zaposlenike nego služba HR.

  • Neka zaposlenik ode iz firme kako je i došao

Kada otpustite određenog zaposlenika potrebno je da ne dozvolite da zaposlenik odlazi sa svojinom organizacije ili da ima dalji pristup Vašim zaposlenicima ili radnom mjestu nakon što je otšušten iz firme. Bitno je i da ukinete sve pristupe informativnim sistemima koje je zaposlenik imao. Ovo proizilazi iz činjenice da su ljudi sujetni i mogu iz raznih promišljenih ili nepromišljenih postupaka nanijeti štetu firmi širenjem lažne slike o organizaciji ili prenošenjem informacija o Vašim poslovnim aktivnostima Vašim konkurentima.

Uvijek dobro promislite prije nego nekoga otpustite, pribavite sve dokaze potrebne za otpuštanje jer možda neka osoba i nije kriva za kršenje radnih obaveza, pokušajte naći privremeni izlaz iz situacije u kojoj se nalazite u obostranu korist, te tek kada ste iskoristili sve moguće solucije, ostaje Vam onaj najteži dio, otkaz.

Možda Vam se još svidi....

Popularne objave