10 načina kako da motivišete svoje zaposlenike

Imati dobre i motivisane zaposlenike u kompaniji je veliki plus. Održavanje motivacije zaposlenih, posebno u teškim vremenima, važan je dio uspjeha vašeg poslovanja.

U nastavku su navedene neke ključne taktike kako da vaši zaposlenici budu motivisani – bilo  da li  je to kako bi ih privukli da ostanu s vama na duge staze ili da ih navedete da se vrate na sezonske poslove koje nudite.

Top 10 načina da motivišete svoje zaposlene:

 1. Neka vaše radno okruženje  bude prijatno mjesto za boravak

Niko ne želi satima raditi u prljavom, dosadnom prostoru. Posjedovanje estetski prijatnog, dobro osvetljenog, funkcionalnog i zabavnog prostora čini rad prijatnijim. Prvi korak je da se uvjerite da su stvari dobro održavane i da ste ažurirali radnu opremu. To znači da izbacite stari računar, vaš sistem glacijalnog tempa prodaje, ili uopšte sve što bi ljudi željeli izbaciti kroz prozor u frustraciji. To takođe znači održavanje stvari čistim i lijepim. Širenje vašeg prostora ne mora biti skupo. Posavjetujte se sa lokalnim umjetnicima ili pokupite zanimljive komade namještaja na buvljaku. Svi ove male promjene će učiniti stvari mnogo ugodnijim za vaše zaposlene (i ali i vaše klijenate).

 2. Budite pošteni, iskreni i podržavajući menadžer

Ovo može izgledati kao da nema nikakvog smisla, ali loše upravljanje je jedan od glavnih razloga zbog kojih zaposlenici bježe od vas. Stvari poput poštovanja, poštenja, podrške i jasne komunikacije su temelj dobrog odnosa sa zaposlenicima. Ali postoji još mnogo toga što možete učiniti da budete veliki vođa i mentor. Ako ste novi u menadžmentu, vrijedi pročitati neke knjige o toj temi – učinkovito upravljanje, kao i svaka druga vještina, podrazumijeva znanje i praksu. 

3. Ponudite nagrade zaposlenima

Ljudi će ostati kod vas da rade ako imaju razloga za to. Dakle, ako želite da zadržite dobre zaposlenike i da ih motivišete, vrijedi započeti program podsticaja.To može biti bonus, određene beneficije i nagrade, ili unapređenje. Ako ljudi znaju da će biti nagrađeni za dobro obavljen posao, oni će bolje napraviti posao i slijediti ostvarene rezultate.

4. Dajte im mjesta za rast

Ako se vaš posao brzo širi, davanje prostora zaposlenima da rastu u kompaniji je ogroman motivator. Tu je naravno i  veća plata,  ali postoji i psihološki faktor osjećaja koji zaposleni imaju kao da su oni izabrani i imaju vaše poštovanje. Ako otvarate poslovnicu na nekoj drugoj lokaciji, razmislite o tome koji od vaših zaposlenika može biti prikladan za upravljačku ulogu. Ako postoji neko ko radi posebno dobar posao u prodaji, razmislite o tome da ta osoba  preuzme odnose s klijentima. Kada svojim najboljim zaposlenicima pružite prilike za rast, to pomjera njihovo razmišljanje sa „ovo je samo sporedni posao“ na „ovo bi mogla biti prava karijera“.

5. Podijelite pozitivne povratne informacije

Sjajno je osjećati se ispunjenim svojim radom. U stvari, to je jedan od ključnih faktora zadovoljstva poslom. Zadovoljstvo u vašem poslu može doći iz raznih mjesta – od toga da ste saznali da ste napravili savršenu šoljicu kafe ili da ste spasili kuću uklanjanjem prijetećeg stabla. A ako vaši klijenti izražavaju zahvalnost za ove stvari, obavezno ih podijelite sa svojim zaposlenicima. Mnogi uspješni menadžeri vrše podjelu  pozitivnih, ohrabrujućih povratnih informacija sa svojim zaposlenima tokom sedmičnih sastanaka. Dozvoljavajući zaposlenima da znaju da su ostvarili dobre rezultate ili da su klijenti zadovoljni njihovim radom, oni se osjećaju dobro  i stvaraju dublju vezu sa vašom kompanijom.

6. Budite transparentni

Uvid u to kako se posao odvija čini vaše zaposlene više uloženim. Dakle, dozvolite sebi da redovno podijelite  podatke sa njima o tome kako se određeni posao odvija. Možete da šaljete dnevne, sedmične ili mjesečne izveštaje o prodaji – ili čak informacije o tome koliko je vaših klijenata novih a koliko njih se vratilo ponovo vama. Imati pristup svim ovim podacima ne samo da čini da se vaši zaposlenici osjećaju kao da su važan dio posla, već i pomažu ukazati na područja u kojima se stvari mogu poboljšati.

7. Ponudite fleksibilan raspored

Tehnologija je promijenila način poslovanja poduzeća, a promijenila je i način na koji radimo – ili način na koji možemo raditi. Ako zaposleni mogu (i očekuju) da provjere radnu e-poštu na svojim telefonima ili završe projekte na svojim laptopima kod kuće, razumno je da žele sličnu fleksibilnost od svojih poslodavaca kada je u pitanju dolazak na posao. U Forbesovoj studiji, 46% ispitanika je reklo da je fleksibilnost najvažniji faktor kada je u pitanju traženje posla. Poslodavci obraćaju pažnju: 86% kompanija na Forbesovoj listi  “Najbolje kompanije za rad” od 2014.g., ponudile su neku vrstu fleksibilnog rasporeda. Dakle, bez obzira da li je to prilika za rad od kuće ili fleksibilno vrijeme, ponudite različite opcije raspoređivanja ako želite da budete posmatrani kao napredni poslodavac i da privlačete vrhunske radnike.

8. Ponudite hranu na radnom mjestu

Da li su grickalice ključ za zadržavanje zaposlenih? Možda. Na kraju krajeva, niko ne radi dobro kada je gladan. Izgleda tako jednostavno, ali ponekad sve što treba da učinite da ljudi budu srećni jeste da ih nahranite. Iako je najvažnija činjenica da  zaposlenimoraju biti razumno zadovoljni svojim poslom, hrana ima neosporno bitnu ulogu.  Ima smisla: Kada vaš poslodavac obrati pažnju na vaše fizičke potrebe, stiče se utisak da oni brinu o vama kao o osobi – a ne samo o onome što možete učiniti za kompaniju. U istraživanju provedenom od strane Seamless, 38% zaposlenika je izjavilo da će im prehrambene povlastice povećati vjerovatnoću da će podržati svog poslodavca u istraživanju „najbolje mjesto za rad“, tako da ne samo da će vam pristojne grickalice pomoći da zadržite svoje zaposlenike, već će vam pomoći da stvarate bolji imidž o kompaniji.

9. Prepoznajte njihova dostignuća

Ponekad svi ljudi žele priznanje za dobro obavljen posao. Ako zaposleni dosta vremena ulaže u rad na nekom projektu, ili ako odu na put da pomognu kolegi, ne ustručavajte se da ih pohvalite. Ne radi se samo o aktu priznanja, već o principu: ako ljudi osjećaju da su njihovi napori cijenjeni, oni će se osjećati primoranim da nastave naporno raditi. Zaposleni čija su dostignuća prepoznata takođe su prijavila da imaju veći nivo uživanja od posla koji obavljaju. Ali ako se osjećaju kao da su njihovi dugi sati i lične žrtve ni za šta, malo je vjerovatno da će oni nastaviti davati svoj maximum za kompaniju. Dakle, bilo da se radi o njihovom priznavanju doprinosa na sastanku, putem e-maila, ili samo zahvaljivanju njima privatno, imperativ je da se radišnim zaposlenicima pokaže vaša zahvalnost.

10. Pitajte ih šta žele

Umesto da pokušate da pogodite šta im je najvažnije, zapravo sjedite sa njima i saznajte šta oni vrednuju. Ludo, zar ne? Izvođenje neočekivanog može biti najbolja stvar koju možete učiniti za svoje zaposlenike i vašu kompaniju.

Možda Vam se još svidi....

Popularne objave